Monday 9 April 2012

Puncak Alam


Pernah suatu ketika itu hati saya tertanya-tanya kenapa saya tidak dapat tawaran ke uia atau usim seperti sahabat-sahabat saya yang lain.  Saya bagaikan tidak bersyukur.Dan saat itu,hati sedikit kecewa..

Tapikan, setiap yang berlaku tu pasti ada hikmahnya. Tak Allah ciptakan sesuatu itu dengan sia-sia kan???

Dan akhirnya saya tahu kenapa saya ditakdirkan untuk berada di sini. Uitm Puncak Alam.  Suatu tempat yang tak pernah saya fikirkan. Tapi saya akhirnya tercampak ke situ.







Di sini,saya belajar banyak perkara. 
Tentulah saya banyak belajar biologi, kimia,fizik, bel (English), ctu (tasawwur) dan matematik. 
Masih banyak lagi yang saya belajar di sini. 
Saya belajar  erti kasih sayang, persahabatan,pengorbanan dan macam – macam laa… 
Dan yang penting,saya juga belajar berdiri atas kaki sendiri. Tiada lagi tongkat untuk membantu.

Dan kalau saya tak tercampak ke situ,takkan saya kenal  R2607 yang gempak. 
Homestay yang best...A4 yang bukan sekadar kertas dan smart group tu yang ohsem.. 
Lecture yang understanding.Dan ramai lagi. 
Sungguh, mereka semua memang terbaek.

Dan environment kat sini memang cantek.
Ciptaan Allah memang tiada bandingannya.  
Subhanallah... Terasa betapa kerdilnya diri ini...




kolam basah.
cantek...

Kalam basah nie amat terlindung daripada pandangan mata. 
Jauh di dalam hutan.


pemandangan dari atas
bila berkabus

Dan mungkin lepas nie,sukar sekali nak rasa pengalaman pagi yang berkabus. Pabila buka tingkap, terasa  seperti ada sesuatu menerobos masuk ke bilik. 
Sayup- sayup mendengar orang bermain bola sepak di padang kawad,
tanpa figura orangnya.  
Kenapa??? Kerana kabus begitu tebal.

Dan mungkin juga sukar lagi pabila terjaga dari tidur lewat tengah malam, melihat seperti ada lampu-lampu neon yang tergantung diudara. Dan orang kata itulah Genting Highlands.

Dan erti pengorbanan jelas terasa.  =)




Kini, saya bersyukur kerana pernah tercampak ke situ. 
Puncak alam dalam kenangan.  
Kenangan  yang terindah…. 

3 comments:

FR said...

Bersyukur dapat peluang belajar kat Puncak Alam :)

#rindu~

fathin aiN said...

ahahaha...gmbr ketas bertimbun pon ko ambik...cun..

eR said...

haha..tu la yang penting sebenarnye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....