Thursday 24 March 2011

Result..!!!! Menyesalkah aku???



Hari yg dinanti-nantikan pun dtg jua..Hari kuarnye result SPM..Alhamdulillah..Result aku okay r..Nk bangga pun tak ley..Nak cdey pun tak ley gak..Cukup2 makan laa...Aku terima aje result aku..Aku dah lame redha...Menyesal???Korang menyesal ker dgn result korang??Menyesal pun dah tak gune..Bende dah lepas..Tapi kalau korang seme dah berusaha lbey,korang takkan menyesal..Korang akan redha jew coz itulah hasilnyer untuk seme penat lelah korang ...Yg bijk.Yg cerdik.Seme same.Yang beza usaha shj...Kalo selame nie tyme orang lain seme tgh busy study,korang duk busy 'fb'ing,duk SMS makwe/pakwe,duk bce manga, camne korang nak dpt result gempaq2..??Fikirlah adakah korang dah lakukan yang TERBAIK selame ini??Tanye pd diri korang.Jawapannyer akan terjawab..Tapi ape2 pun,tahniahlah buat shbt2 yang berjaye..Buat shbt2 yg kurang berjaye,usaha lagi..Ade hikmahnyer disebalik seme ini..Korang kene igt,dlm kite berusaha,sedikit pencapaian lbey baik drp tiada langsung pencapaian..kalau dlm Englishnyer 'something is better than nothing'...Terhenti di persimpangan bukan bermakna dh tiada peluang...Simpang msh byk....Jgn berhenti separuh jln..Truskan perjalanan kte coz ianye msh jauh..So,skrg mst korang busy nk isi borang..Diharapkan pilihan yg dibuat itu tepat..Ianya utk mse dpn kite seme..Bkn mse lalu kte...Fikirkan mse dpn kite..Susah payah tu dh mmg adt..Jika niat ikhlas,insya Allah dipermudahkanNya.......



1 comment:

eR said...

isi borang mmg menakutkan..mg2 aku dimudahkan segala urusan olehNya...& semoga aku buat pilihan yg tepat utk mse dpn aku....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....