Saturday 9 June 2012

Kali keempat...

Setiap kali saya memandang no telefon tu hati saya berdebar kencang .
Terasa bagai ingin terus offkan handphone.
Terasa bagai ingin mecampakkan objek bewarna hitam itu…

Orang kata sungguh panjang jodoh awak dengan ‘dia’.
Ya sungguh panjang sampaikan 3kali saya harus kecewa.
3kali yang membuatkan saya tidak serik untuk mencuba.

Dan sekarang kali keempat.
Saya tidak tahu saya akan dikecewakan lagi atau pun tidak.

Tak dinafikan,hati saya merintih..
Jiwa saya merayu..
Supaya saya tidak dikecewakan lagi.

Ya. Kecewa itu sakit.
Sangat sakit bila ada yang sering bertanya  tanpa merasainya.

Ya,saya tahu mereka ambil berat.
Tapi…
Sungguh sukar  untuk menjelaskannya.

Betul….
Kecewa itu ujian. Gembira itu juga ujian.
Semuanya ujian.
Bezanya cara kita menerima dan menanganinya.

Ya. Saya akan terus berusaha.
Saya akan terus  berdoa.
Supaya saya tak akan dikecewakan lagi.

Teruskan bangkit.
fighting.



p/s :doakan saya.huhu.kecewa itu sakit.

6 comments:

nunaaz said...

jiwang! haha..

eR said...

bkn jiwang. takut. tau dok takut? debor weh... jantung dok leh degup molek dh ea...huahua..

FR said...

kenapa berdebar ziee ?

eR said...

debr takut kecewa utk kali keempt..hrp2 x r..doakan..=)

nunaaz said...

cam post org putus cinta je..hahaha

btw, all the best~!!
Rabbuna ma'aki=)))

FR said...

kecewa pasal apa ziee ? InshaAllah, setiap yg berlaku tuu mesti ada hikmahnyaa. Allah tahu apa yang terbaik untuk kitaa kan ? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....