Friday 25 May 2012

Aku tak dapat apa yang aku nak?

Pernah tak,apa yang kita nak tapi kita tak dapat.? Kita teringin sangat-sangat.

“Aku aku tak dapat apa yang aku nak.. Kenapa?”
“Chill r…”
“Chill? Kau tak pernah rasa apa yang aku rasa. Cakap senang la.”

Yup. Memang cakap terkadang tu senang sangat-sangat. Sesenang menulis 123.
Tapi cuba kita fikir balik apa yang dah kita buat untuk dapatkan apa yang kita nak tu.

“Ya Allah..Kau kabulkanlah permintaanku ini..” dan air matanya pun menitis lagi. Mungkin takkan pernah berhenti.

Kalau setakat  menangis air mata darah,merayu-rayu pada Dia.. Tapi takde usaha macam mana Dia nak bagi.Pokoknya usaha.

“Tapi,aku dah usaha. Bukan seratus dah aku berhabis,tapi seribu. Seribu minit,seribu saat,seribu ringgit...  Tapi kenapa aku still tak dapat apa yang aku nak.?”

Okay. Dalam part tu,seterusnya sabarlah. Pasti ada hikmahnya. Kita tak nampak sekarang. Nanti-nanti nampak lah.. Semua itu ujian..

Dan kalau benda tu dah lama berlalu,buat apa nak ungkit-ungkit lagi.?
Hidup jangan pandang ke belakang,pandang ke depan. Dan kalau pandang belakang pun,untuk ambil pengajaran je. Bukan untuk sedih tak tentu hala.

“Macam mana nak sabar?”
“Okay. Cuba cakap dari dalam dalam  hati Ya Allah,aku redha dengan ketentuanMu ini….

Fuh.rasanya automatik,hati jadi peace....

“Then,tak payahlah nak sedih bagai.”
“Katakan aku redha..”=)
“Dan mulakan hari yang baru.!!”

Fighting!!! ^-^


4 comments:

fathin aiN said...

i know you can doit bebey..

eR said...

hohoho..tu r..sdg mencube utk fikir positif ea...doakan ak...=)

syara said...

manusia mmg mcm tu.aku gitu.aku nop mende tu.aku rasa aku usaha kuat doh.aku rasa.tp sebenonye tak cukup kuat tuk dpt bende tu.bila aku dop dpt,aku nangis,pastu mula lah kalau dulu aku gitu,kalu dulu aku gini.tp kadang2 walaupun aku kata aku redha doh,tp ade gop sikit rasa menyesal owh.sebab tu org kata belajar dr kesilapan lalu.

eR said...

huhuhu...sukarnya nak belajar drp kesilapan lalu andai kita nak sgt lupakan kesilapan lalu... dan terkadang tu,bila org cuba buka bicara sal benda yg kita nk lpe tu,kte tak dpt nak elak... huhu.. sakit... tp itulah hidup.. ade pahit,ade manis...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....