Tuesday 8 May 2012

PBAKL @ KLIBF

Menjelang Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur pada 27 April-6 Mei,pihak JS,Jemari Seni  sibuk menghantar e-mel kepada saya. Salah satu cara nak promote novel diorang. Dan saya time tu,memang dah putus harapan. Even masa tu saya ada kat KL. Memang takkan dapat pergi punya lah. Sedih pun ada jugak. Huhuhua.

Then,pagi  6 Mei tu..
Bapa saudara saya tanya  “Nak g pesta buku tak?”
“Jom r..”  saya jawab ala kadar saja. Dan sebenarnya saya masih tak percaya dengan soalan tu sebab saya tahu  itu adalah satu omong kosong.

Akhirnya sampai kat dalam kereta pun saya  masih belum boleh percaya yang saya akan perg ke PBKL tu.

Adib keep asking “Papa,jauh lagi ke pesta buku tu”
“Kejap. Nak sampai dah.”
“Papa kata dekat jer.. “ Adib dah nak masuk mood buat konsert.
“Dekat dalam 30 minit je. Bukannya macam nak pergi  Terengganu.”
Dan banyak pula pesanannya. ”Adib kekg tak mahu dukung-dukung. Jalan je. Pastu kena pegang tangan orang. Kak teh ke. Kak itah ke. Kak cik ke. Kekg hilang kang.”
Adib senyap je.

Dan sampai je dekat PWTC,kaki seolah-olah hilang arah. Apa taknya. Tak tahu nak pergi mana. Satu je yang ada kat dalam  kepala, iaitu JS.  Tapi tak  tahu booth JS kat mana. Tulah.. Bila pihak JS post pasal peta ke booth diorang,buat tak tahu je. Kononnya tak nak hati kecewa. Sekarang,padan muka.


Call ahli novelholic,semua tak berangkat. Akhirnya jalan-jalan  ikut hati.
Mujurlah ,ada seorang teman call   balik dan bagitau booth JS kat dewan Tun Hussein Onn. Tapi kat mana pulak dewan tu? Malu bertanya sesat jalan. Tanya petugas kat sana,akhirnya  Js,here i come.
my sis with nir. 
jom support JS
Hlovate terbaek... 



Balik rumah,macam tak percaya lagi dah pergi PBKL dan dapat jumpa penulis. Fuh.. memang excited terlebih la.
Apa-apa pun,Alhamdulillah... Hati perlu diajar untuk bersyukur.

Terima kasih untuk umi dan abah yang ikut kemahuan anaknya ini.
Terima kasih untuk yocik dan cik maz untuk bagi harapan itu.
Terima kasih untuk teman-teman yang banyak membantu dan mendoakan saya supaya dapat pergi pesta buku ni.
Terima kasih untuk pihak JS yang menerbitkan novel yang besahsiah. Juga untuk penulis-penulisnya.
Terima kasih untuk semua.

Dan yang paling penting,terima kasih untuk Allah yang bagi saya peluang untuk pergi ke PBKL tu.
PBKL, moga dapat jumpa lagi..!!! *-*

p/s: sedikit kecewa sebab tak tahu yang devotees pun ada kat PWTC around 12-1p.m.  kalau tak, memang dah pergi da..huhuhu.. sabarlah wahai hati... let’s  say  that anda memang tak ditakdirkan untuk jumpa mereka.

4 comments:

nunaaz said...

alaaa..kalo tau nk g pesta buku, bleh kirim buku..T_T..

eR said...

alaaa..haha...ni pun diluar jangkaan jer... xdan nk bke tenet nk kbo..huahua...nk bli nvl nape?

nunaaz said...

xmo nvl..nk buku....

eR said...

ye laa..nk bku nape??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....