Tuesday 26 June 2012

Kali keempat,kecewa tiada lagi

 Alhamdulillah...
Untuk kali keempat,
Tidak lagi kecewa,
Tiada lagi derita,
Tiada lagi duka….

Yang ada hanyalah suka.
Ya,
Jutaan kesyukuran dipanjatkan kehadrat Ilahi,
Juga sekalung ucapan terima kasih
Diucapkan untuk semua
Yang mendoakan saya
Dan yang membantu saya.

Terus terang,saya masih belum mempercayainya
Namun,
Di setiap kesusahan tu adanya kesenangan,
Itulah yang membuatkan kita menghargai kebahagiaan hari ini.

Tapi,
Tiadanya kecewa untuk kali ini
Bermaksud yang hubungan saya dengan ‘dia’
Automatiknya TERPUTUS.

Sungguh,
Dia banyak mengajar saya erti usaha,
Dia banyak mengajar saya suka dan duka,
Dia juga banyak mengajar saya erti kesabaran
dalam sebuah penantian.

Senang cerita,
Kerana dia,saya melalui pelbagai pengalaman
yang sukar untuk dilupakan,
Dan yang penting,
Dia juga mendekatkan  diri saya kepada Allah.

Namun,
Disebalik pertemuan,adanya perpisahan.
Perpisahan kali ini adalah pasti
Dan saya redha kerana harus berpisah dengan dia.
Selamat tinggal ‘dia’.....


Terima kasih kerana tidak buat saya kecewa untuk kali keempat ini.




p/s :  ‘dia’ stand for inche-inche jpj and psm academy... sesuaikan mengikut keadaan..=)

3 comments:

FR said...

tahniah, zie.. dah dapat lesen ke ?
:)

eR said...

=)...alhamdulillah...dh dpt pn... thanks....

fadlin zalnas said...

wah!! tahniah.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....