Saturday 7 July 2012

Alhamdulillah


Alhamdulillah…
Untuk apa? Cukuplah anda semua tahu yang apa yang saya usahakan selama ini berhasil. Apa yang saya kejar menemui jalannya.

Tapi...
Kenapa perlu ada tapi dalam setiap derap langkah saya?
Alasan?

My dad said...
Jangan nak mengarutlah.

My mum said...
Pergilah.. tapi tak berbaloi r.

Ya,saya tahu. Memang nampak mengarut. Memang nampak masa tu membazir begitu saja. Tapi sepadanlah dengan ilmu yang saya dapat.

Teringat pesan Adi Akmal yang bertukar dari psikologi ke penyiaran.

Kalau ada halangan itu,jangan jadikan ia sebagai alasan.
Communicatelah.

Ada betul jugak kan.
Tapi dalam konteks saya,saya bukanlah berubah dunia.
Hanya sekadar cuba mengejar cita.

Tapi..
Masih ada tapi?

Yup. Sebab Terengganu dengan Selangor  bukannya dekat. Tambah pula Bangi. Berulang alik sejauh tu hanya untuk masa yang tak sampai 12 jam?
Saya terpaksa berfikir berkali kali. Sedalam dalamnya.

Peluang hanya datang sekali.
Takkan saya nak bazirkan peluang yang saya dapat ni.
Takkan saya nak biarkan impian saya  terkubur begitu sahaja.

Ada sebab mengapa saya ingin mengejar cita ini.
Ada sebab mengapa saya besusah payah untuk semua ini.
Ada sebab mengapa saya bertahan sehingga ini.
Semuanya bersebab.

Saya tak tahu...
Hati berbelah bahagi...
=(

Takkan saya nak give up kan?
C’monlah....


Saya akan terus usaha.
Dan memohon hanya pada Allah.....
Doakan saya agar ditunjukkan jalan dan dipermudahkan urusan.
Syukran jazilan....



p/s: jgn tanya saya apa yang saya kejar tu. =) terima kasih atas doa kalian. Semoga Allah membalas jasa kalian...

2 comments:

syara said...

pegi lah awk eh.peluang tuh.haha

eR said...

entahlah awak..sy pn xtau...dia kata tu bimbingn je..awk pn boleh kalau awk nk nanti...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....