Monday 18 April 2011

Suatu ketika dipejabat agama

Nie mesti laki bini..Atau maybe adik beradik..Pikir aku mase aku nampak satu couple yang sedang berpegangan tangan..(Girl tu dahlah tak pakai tudung)..Ketika tu aku baru aje nak masuk ke pintu pagar pejabat agama..Sebab ape aku pergi pejabat agama??Adalah sebab tertentu…hehe..
Balik ke citer asal..Masa couple tu nak masuk pintu pagar tu,diaorang ditahan oleh guard yang keje kat situ..Nie adalah perbualan diorang..

Guard tu                             : Nak masuk buat ape?
`Husband’ kepada girl tu  : Nak hantar borang NAK KAWEN…
Guard tu                             :Nie kalo tak pakai tudung tak bley masuk…(Debuk!!!Kena sebijik kat atas kepala  girl tu)
The rest,historty….



Aku bukan nak aibkan orang.Tapi aku nak cakap yang aku memang tabik spring r kat pejabat agama nie…Susah nak jumpa  sekarang nie kat pejabat mane-mane yang tak benarkan  orang yang tak tutup aurat  masuk kat kawasan diaorang….Hukum tetap hukum..Diorang still tak bagi orang buat maksiat kat area pejabat diorang…Baguskan???Kan best kalau semua pejabat kat Malaysia buat peraturan camtu kan??Sedap mata memandang….

Perubahan mesti dilakukan...Perubahan untuk kebaikan...

2 comments:

syara said...

wat nape gi jabat agama ? mu nok ator borang kawen gok ke ?

eR said...

bkn nak g ato..bru nak g amek...tp bkn untuk ak r...ak x layak g...laen r mu......
eyh,bguskan pej nie ork???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....