Saturday 5 November 2011

Result sem 1...

Malam tu saya tak boleh tidur…Mula-mula baring atas katil.Baring hampir setengah jam,saya tukar tidur atas lantai pula..Duk guling,guling,mata still tak boleh lelap even mulut dah beberapa kali menguap..
Pastu dah terseksa sangat,pergi la pindah baring kat ruang tamu… Mata still tak nak lelap...Saya angkut buku muet..Konon-konon akan ,datang la rasa mengantuk tu..Alih-alih rasa lagi tak boleh tidur ada r.. Takde cara lain r..Saya ambil buku ayah saya..Kalau buku ayah saya tu,faham-faham je la..At least ade la sikit dapat ilmu..Tapi rasa ngantuk tu still tak kunjung tiba..Saya siap belek lagi buku quran sunnah form 4..Tak ngantuk jugak..Last skali saya paksa juga mata ini..Dan akhirnya terlelap la juga…

Dan pagi tu bangun awal daripada biasa.hehehe…Lepas solat subuh,tetiba rasa nak buka fb.Mungkin sebab semalam tak buka kot..Alih-alih,tengok ada satu post kat group budak ganu @ palam..
Dia bagitau,result pihak uitm ada hantar kat email…

Hahahah..Hati dah rasa takut..Cuak????Lagi la… Bila difikirkan balik…
“Patut la aku tak boleh tidur semalam..Sebab nie r kowt..huhuhu..”

K.Dah tengok…Terkejut??Bukan seperti yang disangkakan???
Huhuhu…
Saya kata kat diri saya,
“Nielah hasil usaha aku selama nie..Walaupun sebenarnya aku tak layak pun nak dapat result cam tu..huhuhu..Syukur Alhamdulillah….”

Tolak kelalaian.Tolak maksiat.Memang sesuai r dengan result nie…Hehe…
Mungkin lepas nie kena jadi budak skema.
Ikut skema Allah dan Rasulullah takpe….”

Mungkin kalau sebelum nie saya tak pernah pakai kad matrik pergi kelas,lepas nie kena pakai r..Kena cari tali baru r..hahaha..gaya cam taiko jer….

Dan tetiba teringat kata-kata kakak saudara yang baru habis study kat uk.

“Sembahyang dhuha jangan lupa.Tahajud lagi la jangan..”

Dan mungkin lepas nie saya kena cari jam loceng yang kuat bunyinya supaya dapat bangun tahajud.huhuhu

Sesungguhnya disebalik result ini,ada banyak insan yang membantu.Terutamanya umi dan abah.Pernah  suatu ketika saya bagitau kat umi yang fizik tu sangat laa susah.Dan rasa tak ley go on jer.Tapi yang miraclenya,lepas tu,fizik terus jadi senang.Berkat doa umi dan abah r tu.Terima kasih umi dan abah.
“Kalau bukan sebab umi dan abah,result kak cik mungkin tak camni even bukan target umi n abah..”
Dan untuk siblings yang sentiasa mendengar ceritaku dan jadi teman  untuk berbual,memang sayang r kat diorang…Especially kaklong,kak ngah,abang,kakteh,itah..Hahaha

Hahaha..Gaya ucapan cam ada menang award r..Biar r..Nie gaya orang syukur  dan redha dengan ketentuanNya…J

Dan tetiba ingat kat seorang sahabat nie…Dialah yang jadi teman saya saat saya berduka.Dialah yang hadirkan senyuman itu.Dan dialah yang bagi kata-kata perangsang.Dan kata-kata dia masih lagi saya ingat.

“Relek r.Allah tengok usaha bukan natijahnya”

Disebabkan kata-kata tu laa buatkan saya terus bersemangat J
Terima kasih untuk dia..

Dan untuk teman-teman kat palam.Diorang semua memang banyak bantu r.Kalau tak sebab jasa baik diorang,mungkin result camni saya takkan dapat.Untuk housemates,classmates,geng2 homestay dan semualah..Diorang semua memang gempaq r.Harap dapat jumpa diorang lagi next sem.

Dan tak lengkap  kalau takde lecterer,tutor dan lab instructor yang ajar.Yang tanda kertas saya dengan murah hatinya.
Seingat saya la….Matematik tu,banyak sangat saya tak jawab masa final.Kertas banyak jer kosong.Alih-alih,math dapat A.Memang syukur r.

Teringat kat kata-kata kak zati….

“Akak dulu final, banyak yang tinggal.Tapi bila tengok result,dapat tinggi gak..”

Betullah kata kak zati tu yang sekarang nie selamat dah jadi doc.Huahua..

Tapi sebenarnya semua tu terjadi dengan izin Allah.Jadi,maka jadilah.Kita sebagai hambaNya,kita hanya mampu berdoa dan bertawakal.Dan tak semua yang kita nak kita akan dapat.So,kita kena redha je la.Pasti ada hikmahnya…
~Smile…
~Fighting…

4 comments:

nunaaz said...

gane result?4flat ke?

eR said...

haha..kalo dpt 4flat,lame dh heboh sekmpung..nie cukup2 mkn jer...hehe...syukur r

fatinabilah said...

bape zie? maths A dh tu..mesti dpt tinggi ni...

eR said...

haha...byk r...bese2 jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>Tentangku...

bumi Tuhan
Hanyalah manusia biasa yang tak pandai berbicara..Yang tak pandai menyampaikan kata..Menulis bukan untuk suka-suka.Menulis kerana cita...Menulis kerana ada sesuatu untuk dibicara..Menulis untuk melafazkan kata... Moga-moga sentiasa kuat hadapi segala rintangan.....